ZAJĘCIA DLA DOROSŁYCH

Oferta zajęć dla dorosłych w sezonie wrzesień 2019–czerwiec 2020.


Zapisy na zajęcia prowadzone są w recepcji Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w godz. 15.30–21.30 oraz w biurze GOSiR w godz. 8.00–15.30.

Opłaty za zajęcia należy dokonywać w kasie lub przelewem na konto do 10. dnia danego miesiąca. Osoby, które nie dokonają opłaty we wskazanym terminie zostaną usunięte z listy uczestników zajęć.


Rozpoczęcie zajęć fitness: od 2 września, adekwatnie do rodzaju zajęć


Zdrowy kręgosłup dla aktywnych (Nowość!)

Zdrowy Kręgosłup dla aktywnych to zajęcia mające charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny, nastawione są na poprawę sprawności naszego ciała: mięśni, stawów i kręgosłupa, mające wpływ na prawidłową postawę ciała i świadome napięcie mięśni podczas ćwiczeń oraz w życiu codziennym. Rozciągają i uelastyczniają mięśnie, stawy i kręgosłup, odprężają i wyciszają umysł. Trening ten to jednocześnie profilaktyka i terapia bólów narządów ruchu. Zajęcia minimalizują skutki przeciążeń narządu ruchu, uelastyczniają mięśnie i zmniejszają ich napięcie oraz poprawiają stabilizację kręgosłupa i stawów.

Plan zajęć: piątki w godz. 18.00–19.00
Prowadząca: Iwona Rogalska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


ABT (Abdominal, buttocks, thighs)

Zajęcia na których wzmacniane są dolne partie ciała: brzuch, uda, pośladki. Charakteryzują się średnią intensywnością z dużą liczbą powtórzeń na daną partię mięśniową.  Ćwiczenia wymodelują i wzmocnią dolne partie ciała, poprawią kondycję i koordynację ruchową. Zajęcia polecane dla osób o siedzącym trybie życia oraz z tendencją do gromadzenia tkanki tłuszczowej w dolnych segmentach ciała. W trakcie ćwiczeń korzystamy ze stepów, ciężarków na nogi, gum, piłek i innych przyborów dla zwiększenia stopnia skomplikowania i efektywności treningu.

Plan zajęć: środa w godz. 18.00–19.00
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Fitness wzmacnianie – piłki fitball (Nowość!)

Ćwiczenia z piłką o średnicy 55-65 cm. Ćwiczenia o charakterze równoważnym, wzmacniają i rozciągają mięśnie całego ciała. Dzięki piłce stawy, a w szczególności kręgosłup, są w mniejszym stopniu narażone na obciążenie, dlatego też mogą brać udział w zajęciach osoby mające problemy z kręgosłupem.

Plan zajęć: wtorki w godz. 18.00–19.00, czwartki w godz. 18.00–19.00
Prowadząca: Dorota Raczyńska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Płaski brzuch / spalanie (Nowość!)

Zajęcia mające na celu podniesienie kondycji fizycznej i ogólnej wydolności organizmu. Ćwiczenia wykonywane są w szybkim tempie dzięki temu spalanych jest dużo kalorii, co sprzyja wyszczupleniu i wysmukleniu sylwetki. Trening zawiera dużo ćwiczeń na mięśnie brzucha.

Plan zajęć: wtorki w godz. 20.00–21.00
Prowadząca: Dorota Raczyńska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Interwał

Interwał to zajęcia przeznaczone dla osób, które miały wcześniej styczność z aktywnością fizyczną, a uczestnicy są przygotowani kondycyjnie i chociaż z większym wysiłkiem, spokojnie są w stanie poradzić sobie z tym rodzajem treningu. Główne zalety treningu interwałowego: poprawa kondycji i wytrzymałości, poprawa jędrności skóry, zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej, utrata zbędnych kilogramów, zwiększenie wydajności układu oddechowego i krążeniowego i wzmocnienie układu kostnego.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 18.00–19.00
Prowadząca:
Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce:
sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


TBC

TBC, czyli Total Body Conditioning to trening łączący ćwiczenia aerobowe ze wzmacniającymi, które wykonuje się przy rytmicznej muzyce. Jak wskazuje nazwa, służy on modelowaniu całego ciała i dlatego też podczas treningu angażowane są zarówno górne, jak i dolne partie mięśni. Wykonywane rytmicznie ćwiczenia kształtują biodra, uda, pośladki, brzuch, ramiona i biust, przyspieszając jednocześnie metabolizm i spalanie tłuszczu. Ćwiczenia na każdą z partii wykonywane są osobno, a ich skuteczność jest efektem wielokrotnych powtórzeń. Wykorzystywane do nich sprzęty urozmaicają trening, dzięki czemu nie sposób się na nich nudzić.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 19.00–20.00, środy w godz. 19.00–20.00
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Pilates

Trening całego ciała, który wzmacnia, rozciąga i uelastycznia mięsnie przy relaksującej muzyce w rytmie własnego oddechu. Wyrabia nawyk utrzymywania prawidłowej sylwetki. Dzięki ćwiczeniom wzrasta świadomość ruchu i koordynacja. Ćwiczenia wykonywane podczas zajęć wzmacniają mięśnie całego ciała a w szczególności mięśnie głębokie brzucha, grzbietu i miednicy. Bardzo bezpieczna forma aktywności fizycznej. Zajęcia przeznaczone dla wszystkich nawet dla osób po kontuzjach.

Plan zajęć: wtorki w godz. 19.00–20.00, czwartki w godz. 19.00–20.00
Prowadząca: Dorota Raczyńska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup to połączenie ćwiczeń oddychania, utrzymania odpowiedniej postawy i wzmocnienie mięśni głębokich. Ćwiczenia pomagają wypracować zdrowe nawyki i utrzymać prawidłową postawę ciała. Podczas tych zajęć wykorzystywane są drobne akcesoria fitness, w tym piłki, które skutecznie pomagają odciążyć stawy.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 20.00–21.00, środy w godz. 20.00–21.00
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Wzmacnianie i stabilizacja

Wzmacnianie i stabilizacja to bezpieczne, spokojne ćwiczenia, których celem jest wzmocnienie gorsetu mięśniowego oraz mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Wykorzystanie piłek i gum poprawia koordynację ruchową i równowagę. Zajęcia adresowane są do wszystkich, niezależnie od wieku i kondycji.

Plan zajęć: czwartki w godz. 20.00–21.00
Prowadząca: Dorota Pawlik
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zumba fitness

Zajęcia taneczno-ruchowe składające się z szybkich i wolnych rytmów wzmacniających i rzeźbiących sylwetkę. Zajęcia są dla wszystkich bez względu na płeć, wiek, kondycję i umiejętności taneczno-ruchowe, gdyż łatwo można ją dostosować do indywidualnych potrzeb i możliwości.

Plan zajęć: piątki w godz. 19.00-20.00
Prowadząca: Iwona Rogalska
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Badminton

Zajęcia przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy. Skierowane są do tych, którzy chcą lepiej grać w badmintona, doskonalić posiadaną przez siebie technikę, skorygować popełniane błędy lub po prostu zacząć przygodę z tym sportem.

Plan zajęć: środy w godz. 20.00–21.30, piątki w godz. 19.30–21.00
Miejsce: hala sportowa GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Crossminton

Crossminton to gra rakietowa łącząca w sobie najlepsze cechy tenisa, squasha i badmintona. Jej szybki rozwój rozpoczął się w Niemczech, a dzięki prostym zasadom i łatwemu dostępowi obecny jest już na wszystkich kontynentach. Zajęcia przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 20.00–21.30
Miejsce: hala sportowa GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Tenis stołowy

Tenis stołowy należy do najpopularniejszych gier sportowych. Wyjątkowa atrakcyjność daje obraz dyscypliny spełniającej wszechstronne potrzeby ruchowe. Tenis stołowy jest środkiem na długowieczność, pozwala utrzymać dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.

Plan zajęć: wtorki w godz. 18.00–20.00, środy w godz. 18.00–20.00, czwartki w godz. 18.00–20.00
Prowadzący: Henryk Pawlik – instruktor tenisa stołowego
Miejsce: hala sportowa (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Nordic walking

Nordic Walking to gwarancja poprawy stanu zdrowia, kondycji i samopoczucia. To aktywność, którą można uprawiać cały rok – wystarczą dwa kije i sportowy strój. Jeśli jednak ma być to efektywna forma ruchu zdecydowanie zalecany jest trening z instruktorem, który nauczy poszczególnych elementów techniki, poprawi błędy i odpowiednio zmotywuje.

Plan zajęć: soboty w godz. 08.30–10.00 (grupa zaawansowana), w godz. 10.00–11.30 (grupa rekreacyjna)
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor
Miejsce: Ścieżka edukacyjno-sprawnościowa im. Tomasza Hopfera