ZAJĘCIA DLA DOROSŁYCH

Oferta zajęć dla dorosłych w sezonie 2021/2022.


Zapisy na zajęcia są przyjmowane od 16 sierpnia 2021 r. w recepcji/kasie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji (ul. Żeromskiego 15) od poniedziałku do piątku w godz. 16.00–21.30.

Opłaty za zajęcia należy dokonywać w kasie lub przelewem na konto do 10. dnia danego miesiąca. Osoby, które nie dokonają opłaty we wskazanym terminie zostaną usunięte z listy uczestników zajęć.


Zdrowy kręgosłup I

Zdrowy kręgosłup to połączenie ćwiczeń oddychania, utrzymania odpowiedniej postawy i wzmocnienie mięśni głębokich. Ćwiczenia pomagają wypracować zdrowe nawyki i utrzymać prawidłową postawę ciała. Podczas tych zajęć wykorzystywane są drobne akcesoria fitness, w tym piłki, które skutecznie pomagają odciążyć stawy.

Wznowienie zajęć: 17 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • poniedziałki i środy w godz. 20.00–21.00

Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktorka fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zdrowy kręgosłup II

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup z wykorzystaniem piłki fit ball. Dzięki nim solidnie wzmocnimy całe ciało, a przy okazji będziemy się dobrze bawić. Są to między innymi ćwiczenia na mięśnie szkieletowe kręgosłupa, odpowiedzialne za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Ćwiczenia są proste, przyjemne i przede wszystkim bezpieczne.

Wznowienie zajęć: 21 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • piątki w godz. 17.40–18.40

Prowadząca: Agata Maksymowicz-Kapturska – fizjoterapeutka
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


TBC

TBC, czyli Total Body Conditioning to trening łączący ćwiczenia aerobowe ze wzmacniającymi, które wykonuje się przy rytmicznej muzyce. Jak wskazuje nazwa, służy on modelowaniu całego ciała i dlatego też podczas treningu angażowane są zarówno górne, jak i dolne partie mięśni. Wykonywane rytmicznie ćwiczenia kształtują biodra, uda, pośladki, brzuch, ramiona i biust, przyspieszając jednocześnie metabolizm i spalanie tłuszczu. Ćwiczenia na każdą z partii wykonywane są osobno, a ich skuteczność jest efektem wielokrotnych powtórzeń. Wykorzystywane do nich sprzęty urozmaicają trening, dzięki czemu nie sposób się na nich nudzić.

Wznowienie zajęć: 17 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • poniedziałki i środy w godz. 19.00–20.00

Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktorka fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Wzmacnianie i stabilizacja

Wzmacnianie i stabilizacja to bezpieczne, spokojne ćwiczenia, których celem jest wzmocnienie gorsetu mięśniowego oraz mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Wykorzystanie piłek i gum poprawia koordynację ruchową i równowagę. Zajęcia adresowane są do wszystkich, niezależnie od wieku i kondycji.

Wznowienie zajęć: 17 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • piątki w godz. 20.00–21.00

Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktorka fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Body movement – ćwiczenia mobilizujące (rozciąganie)

To idealny program dla osób, które spędzają wiele czasu w pozycji siedzącej i często narzekają na ból kręgosłupa. Coś dla osób, które chcą zadbać o swoje ciało i przywrócić mu pełne zakresy ruchu. Program idealny dla osób, które uwielbiają się rozciągać i szukają nowych rozwiązań. Body movement, to połączenie ćwiczeń stretchingowych, mobilizujących (przywracających pełną ruchomość) i stabilizujących wykonywane w bardzo płynnym ruchu. Nie znajdziesz tu za wiele stretchingu statycznego – z cyklu zostań w pozycji 30 sekund, bo Body movement, to praca, w której ustawiamy ciało w różnych pozycjach i pracujemy w wielu płaszczyznach zmieniających się wolno i płynnie. To nie jest praca w bólu tylko czucie własnego ciała i podążanie za wskazówkami jakie nam daje. To również praca z powięzią, pracujemy w „trójwymierze” wykorzystując pracę na całych taśmach anatomicznych.

Wznowienie zajęć: 21 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • piątki w godz. 18.40–19.40

Prowadząca: Agata Maksymowicz-Kapturska – fizjoterapeutka
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Pilates

Trening pilatesowy zaczerpnął swoją nazwę od wynalazcy – Josepha Pilatesa, który stworzył ten wyjątkowy system ćwiczeń na początku XX wieku. Jego istotą było wzmocnienie, rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. W swoim systemie ćwiczeń Pilates połączył elementy jogi, ćwiczeń izometrycznych i baletu. W efekcie powstał zestaw specjalnie dobranych ruchów, które jednocześnie relaksują i wzmacniają całe ciało.

Start zajęć: 21 lutego 2022 r.

Plan zajęć:

  • poniedziałki i środy w godz. 18.30–19.30

Prowadząca: Anna Wocial – instruktorka fitness
Miejsce: sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 2 (wejście od ul. Piasta)


Płaski brzuch

Zajęcia opierają się na specjalnie przygotowanym zestawie ćwiczeń, których celem jest kształtowanie i wzmacnianie mięśni brzucha. Na zajęciach stosuje się ćwiczenia aerobowe i ćwiczenia wzmacniające. Uzyskanie widocznych mięśni brzucha to nie jedyna korzyść. Pozbędziesz się także tkanki tłuszczowej i poprawisz ogólną kondycję.

Start zajęć: 21 lutego 2022 r.

Plan zajęć:

  • poniedziałki i środy w godz. 19.30–20.30

Prowadząca: Anna Wocial – instruktorka fitness
Miejsce: sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 2 (wejście od ul. Piasta)

Badminton

Zajęcia przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy. Skierowane są do tych, którzy chcą lepiej grać w badmintona, doskonalić posiadaną przez siebie technikę, skorygować popełniane błędy lub po prostu zacząć przygodę z tym sportem.

Start zajęć: 10 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • poniedziałki i środy w godz. 20.00–22.00

Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Tenis stołowy

Tenis stołowy należy do najpopularniejszych gier sportowych. Wyjątkowa atrakcyjność daje obraz dyscypliny spełniającej wszechstronne potrzeby ruchowe. Tenis stołowy jest środkiem na długowieczność, pozwala utrzymać dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.

Wznowienie zajęć: 11 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • wtorki i czwartki w godz. 18.00–20.00

Prowadzący: Henryk Pawlik i Michał Matczuk – instruktorzy tenisa
Miejsce: hala sportowa (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Nordic walking

Nordic walking to gwarancja poprawy stanu zdrowia, kondycji i samopoczucia. To aktywność, którą można uprawiać cały rok – wystarczą dwa kije i sportowy strój. Jeśli jednak ma być to efektywna forma ruchu zdecydowanie zalecany jest trening z instruktorem, który nauczy poszczególnych elementów techniki, poprawi błędy i odpowiednio zmotywuje.

Wznowienie zajęć: 15 stycznia 2022 r.

Plan zajęć:

  • soboty w godz. 08.30–10.00 (grupa zaawansowana)
  • soboty w godz. 10.00–11.30 (grupa początkująca)

Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktorka fitness
Miejsce: Ścieżka edukacyjno-sprawnościowa im. Tomasza Hopfera