ZAJĘCIA DLA DOROSŁYCH

Oferta zajęć dla dorosłych w sezonie wrzesień 2020–czerwiec 2021.


Zapisy na zajęcia będą przyjmowane od 31 sierpnia 2020 r. w recepcji/kasie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji (ul. Żeromskiego 15) od poniedziałku do piątku w godz. 16.00–21.30.

Opłaty za zajęcia należy dokonywać w kasie lub przelewem na konto do 10. dnia danego miesiąca. Osoby, które nie dokonają opłaty we wskazanym terminie zostaną usunięte z listy uczestników zajęć.


Uruchomienie zajęć: od 7 września 2020 r. (adekwatnie do rodzaju zajęć)


Zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup z wykorzystaniem piłki fit ball. Dzięki nim solidnie wzmocnimy całe ciało, a przy okazji będziemy się dobrze bawić. Są to między innymi ćwiczenia na mięśnie szkieletowe kręgosłupa, odpowiedzialne za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Ćwiczenia są proste, przyjemne i przede wszystkim bezpieczne.

Plan zajęć: piątki w godz. 18.00–19.00
Prowadząca: Agata Maksymowicz-Kapturska – fizjoterapeuta
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Body Movement/Ruch ciała (Nowość!)

To idealny program dla osób, które spędzają wiele czasu w pozycji siedzącej i często narzekają na ból kręgosłupa. Coś dla osób, które chcą zadbać o swoje ciało i przywrócić mu pełne zakresy ruchu. Program idealny dla osób, które uwielbiają się rozciągać i szukają nowych rozwiązań. Body Movement, to połączenie ćwiczeń stretchingowych, mobilizujących (przywracających pełną ruchomość) i stabilizujących wykonywane w bardzo płynnym ruchu. Nie znajdziesz tu za wiele stretchingu statycznego – z cyklu zostań w pozycji 30 sekund, bo Body Movement, to praca, w której ustawiamy ciało w różnych pozycjach i pracujemy w wielu płaszczyznach zmieniających się wolno i płynnie. To nie jest praca w bólu tylko czucie własnego ciała i podążanie za wskazówkami jakie nam daje. To również praca z powięzią, pracujemy w „trójwymierze” wykorzystując pracę na całych taśmach anatomicznych.

Plan zajęć: piątki w godz. 19.00–20.00
Prowadząca: Agata Maksymowicz-Kapturska – fizjoterapeuta
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Fitness wzmacnianie – piłki fitball

Ćwiczenia z piłką o średnicy 55-65 cm. Ćwiczenia o charakterze równoważnym, wzmacniają i rozciągają mięśnie całego ciała. Dzięki piłce stawy, a w szczególności kręgosłup, są w mniejszym stopniu narażone na obciążenie, dlatego też mogą brać udział w zajęciach osoby mające problemy z kręgosłupem.

Plan zajęć: wtorki w godz. 18.00–19.00, czwartki w godz. 18.00–19.00
Prowadząca: Anna Śmigielska-Byczkowska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


TBC

TBC, czyli Total Body Conditioning to trening łączący ćwiczenia aerobowe ze wzmacniającymi, które wykonuje się przy rytmicznej muzyce. Jak wskazuje nazwa, służy on modelowaniu całego ciała i dlatego też podczas treningu angażowane są zarówno górne, jak i dolne partie mięśni. Wykonywane rytmicznie ćwiczenia kształtują biodra, uda, pośladki, brzuch, ramiona i biust, przyspieszając jednocześnie metabolizm i spalanie tłuszczu. Ćwiczenia na każdą z partii wykonywane są osobno, a ich skuteczność jest efektem wielokrotnych powtórzeń. Wykorzystywane do nich sprzęty urozmaicają trening, dzięki czemu nie sposób się na nich nudzić.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 19.00–20.00, środy w godz. 19.00–20.00
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Pilates

Trening całego ciała, który wzmacnia, rozciąga i uelastycznia mięsnie przy relaksującej muzyce w rytmie własnego oddechu. Wyrabia nawyk utrzymywania prawidłowej sylwetki. Dzięki ćwiczeniom wzrasta świadomość ruchu i koordynacja. Ćwiczenia wykonywane podczas zajęć wzmacniają mięśnie całego ciała a w szczególności mięśnie głębokie brzucha, grzbietu i miednicy. Bardzo bezpieczna forma aktywności fizycznej. Zajęcia przeznaczone dla wszystkich nawet dla osób po kontuzjach.

Plan zajęć: wtorki w godz. 19.00–20.00, czwartki w godz. 19.00–20.00
Prowadząca: Anna Śmigielska-Byczkowska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup to połączenie ćwiczeń oddychania, utrzymania odpowiedniej postawy i wzmocnienie mięśni głębokich. Ćwiczenia pomagają wypracować zdrowe nawyki i utrzymać prawidłową postawę ciała. Podczas tych zajęć wykorzystywane są drobne akcesoria fitness, w tym piłki, które skutecznie pomagają odciążyć stawy.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 20.00–21.00, środy w godz. 20.00–21.00
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Wzmacnianie i stabilizacja

Wzmacnianie i stabilizacja to bezpieczne, spokojne ćwiczenia, których celem jest wzmocnienie gorsetu mięśniowego oraz mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Wykorzystanie piłek i gum poprawia koordynację ruchową i równowagę. Zajęcia adresowane są do wszystkich, niezależnie od wieku i kondycji.

Plan zajęć: piątki w godz. 20.00–21.00
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zumba zajęcia wstrzymane

Zajęcia taneczno-ruchowe składające się z szybkich i wolnych rytmów wzmacniających i rzeźbiących sylwetkę. Zajęcia są dla wszystkich bez względu na płeć, wiek, kondycję i umiejętności taneczno-ruchowe, gdyż łatwo można ją dostosować do indywidualnych potrzeb i możliwości.

Plan zajęć: wtorki w godz. 20.00–21.00, czwartki w godz. 20.00–21.00
Prowadząca: Anna Śmigielska-Byczkowska – instruktor fitness
Miejsce: sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Badminton

Zajęcia przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy. Skierowane są do tych, którzy chcą lepiej grać w badmintona, doskonalić posiadaną przez siebie technikę, skorygować popełniane błędy lub po prostu zacząć przygodę z tym sportem.

Plan zajęć: środy w godz. 20.15–21.45 i piątki w godz. 19.45–21.15
Miejsce: hala sportowa GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Crossminton

Crossminton to gra rakietowa łącząca w sobie najlepsze cechy tenisa, squasha i badmintona. Jej szybki rozwój rozpoczął się w Niemczech, a dzięki prostym zasadom i łatwemu dostępowi obecny jest już na wszystkich kontynentach. Zajęcia przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 20.15–21.45
Miejsce: hala sportowa GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Tenis stołowy

Tenis stołowy należy do najpopularniejszych gier sportowych. Wyjątkowa atrakcyjność daje obraz dyscypliny spełniającej wszechstronne potrzeby ruchowe. Tenis stołowy jest środkiem na długowieczność, pozwala utrzymać dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.

Plan zajęć: wtorki i czwartki w godz. 18.00–20.00
Prowadzący: Henryk Pawlik – instruktor tenisa stołowego
Miejsce: hala sportowa (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Nordic walking

Nordic Walking to gwarancja poprawy stanu zdrowia, kondycji i samopoczucia. To aktywność, którą można uprawiać cały rok – wystarczą dwa kije i sportowy strój. Jeśli jednak ma być to efektywna forma ruchu zdecydowanie zalecany jest trening z instruktorem, który nauczy poszczególnych elementów techniki, poprawi błędy i odpowiednio zmotywuje.

Plan zajęć: soboty w godz. 08.30–10.00 (grupa zaawansowana), w godz. 10.00–11.30 (grupa początkująca)
Prowadząca: Dorota Pawlik – instruktor fitness
Miejsce: Ścieżka edukacyjno-sprawnościowa im. Tomasza Hopfera