ZAJĘCIA DLA SENIORÓW


Zajęcia są bezpłatne dla mieszkańców gminy Konstancin-Jeziorna, którzy mają ukończone 60 lat i są posiadaczami Konstancińskiej Karty Mieszkańca.


Gimnastyka – zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup to połączenie ćwiczeń oddychania, utrzymania odpowiedniej postawy i wzmocnienie mięśni głębokich. Ćwiczenia pomagają wypracować zdrowe nawyki i utrzymać prawidłową postawę ciała. Podczas tych zajęć wykorzystywane są drobne akcesoria fitness, w tym piłki, które skutecznie pomagają odciążyć stawy.

Plan zajęć: środy w godz. 12.30-13.30, piątki w godz. 12.30-13.30
Prowadząca: Daria Zawiślak
Miejsce:
 sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Tańce świata

Zajęcia taneczne dla seniorów z gminy Konstancin-Jeziorna. W programie zajęć są m.in.: tańce – standardowe, towarzyskie, latynoamerykańskie czy rewie.

Plan zajęć: poniedziałki w godz. 14.00-15.30, piątki w godz. 13.30-15.00
Prowadząca:
Ewa Kolk
Miejsce: 
sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Taniec dla seniorów

Tańczyć może każdy, bez względu na wiek i stopień sprawności. Nie trzeba posiadać żadnych nadzwyczajnych umiejętności ani doświadczenia tanecznego. Ponadto zajęcia taneczne są doskonałą okazją do nawiązania nowych znajomości. Uczestnicy spotkań będą mieli okazję poznać różne formy tańca.

Plan zajęć: czwartki w godz. 11.00-13.00, sobota w godz. 9.00-11.00
Prowadzący:
Ernest Kolk
Miejsce: 
sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Tai chi

Tai chi jest chińską sztuką harmonijnych i delikatnych ćwiczeń zapewniających doskonałe zdrowie i redukujących stres. Tai chi to umiejętność utrzymania prawidłowej postawy ciała, wytrzymałości, gibkości, koordynacji ruchowej, prawidłowego oddychania, panowania nad stresem i wreszcie trening uwagi. Regularne ćwiczenie może przynieść szeroki zakres korzyści dla układu oddechowego, mięśniowego, kostnego czy krążenia.

Plan zajęć: wtorki w godz. 18.00-19.30, czwartki w godz. 16.30-18.00
Prowadzący: Arkadiusz Gołygowski
Miejsce:
 sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zumba gold senior

Zajęcia taneczno-ruchowe składające się z szybkich i wolnych rytmów wzmacniających i rzeźbiących sylwetkę. Zajęcia są dla wszystkich bez względu na płeć, kondycję i umiejętności taneczno-ruchowe.

Plan zajęć: wtorki w godz. 12.30-13.30
Prowadząca: Iwona Rogalska
Miejsce:
 sala Konstancińskiego Domu Kultury (ul. Sobieskiego 6)


Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup to połączenie ćwiczeń oddychania, utrzymania odpowiedniej postawy i wzmocnienie mięśni głębokich. Ćwiczenia pomagają wypracować zdrowe nawyki i utrzymać prawidłową postawę ciała. Podczas tych zajęć wykorzystywane są drobne akcesoria fitness, w tym piłki, które skutecznie pomagają odciążyć stawy.

Plan zajęć: wtorki w godz. 17.00-18.00, czwartki w godz. 13.00-14.00
Prowadząca: Iwona Rogalska
Miejsce:
 sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Nordic walking

Zajęcia dla osób, które zaczynają chodzić z kijami i uczą się prawidłowej techniki oraz dla osób, które już opanowały prawidłową technikę chodu i preferują bardziej wymagający kondycyjnie trening.

Plan zajęć: soboty – w godz. 8.30-10.00 (grupa sportowa, bez nauki chodzenia z kijami), w godz. 10.00-11.30 (grupa początkująca, masz w spokojnym tempie – nauka chodu z kijami)
Prowadząca:
Dorota Pawlik
Miejsce: 
Ścieżka zdrowia im. Tomasza Hopfera, ul. Od lasu 23


Gimnastyka ciała i umysłu

Cykl zajęć obejmujących proste ćwiczenia psychofizyczne rozluźniające ciało i integrujące pracę mózgu. Systematyczne ich wykonywanie poprawia nasze funkcjonowanie: widzenie, słyszenie, pamięć, myślenie, pisanie, koncentrację. Ćwiczenia prowadzone są na krzesłach lub piłkach fit ball,w zależności od możliwości fizycznych uczestników. Uczestnicy zajęć ćwiczą z różnymi przyborami (laski gimnastyczne, taśmy thera band, hantle, piłki fit ball), jak i wykonują ćwiczenia bez przyborów, pokonując opór własnego ciała.

Plan zajęć: poniedziałki i środy w godz. 9.20-12.20 (GOSiR, ul. Żeromskiego 15) oraz w godz. 12.30-13.30 (świetlica, os. Mirków)
Prowadząca: Agata Maksymowicz-Kapturska
Miejsce: 
sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta), świetlica gminna (ul. Anny Walentynowicz 24, os. Mirków)


Rehapilates osteoporozy

To forma gimnastyki skierowana do osób ze słabą gęstością kości czy problemami równowagi. Nastawiona jest na budowanie mocnych kości, dobrą postawę, balans i wzmocnienie mięśni stabilności centralnej, co wpływa na profilaktykę upadków, których tak bardzo chcemy unikać w osteopenii czy osteoporozie. Program prowadzony jest przez fizjoterapeutkę w oparciu o badania naukowe.

Plan zajęć: wtorki w godz. 9.20-11.20
Prowadząca: Agata Maksymowicz-Kapturska
Miejsce: 
sala fitness GOSiR (ul. Żeromskiego 15, wejście od ul. Piasta)


Zapisy na zajęcia prowadzone są w biurze GOSiR od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.30 oraz w recepcji od poniedziałku do piątku w godz. 15.30-21.00. Na zajęcia należy się zapisać osobiście – trzeba mieć ze sobą KKM.